Toernooien

Procedure & Heuvellandtoernooi

Heuvelland veldhandbal toernooi

Hoe het begon

Vanaf 1986 werden door en voor de drie handbalverenigingen in de toenmalige gemeente Wittem – Selpa MVC, Juliana en Esia – jaarlijks om beurten het Gemeente-Wittem-toernooi georganiseerd. In 1998 is die groep uitgebreid met de huidige Heuvellandverenigingen. Deze nieuwe groep besloot op een van de eerste bijeenkomsten om het Gemeente-Wittem-toernooi uit te breiden en om te vormen tot het Heuvellandtoernooi. Aanvankelijk waren er 8 heuvellandverenigingen bij betrokken:

Adio, Esia, Gulpen, Juliana, Koerts Banden MVC, Olympia, Plan Keukens Margraten en Vebios.

Na twee toernooien werd, ook door de volle toernooikalender in de regio, het toernooi verplaatst naar de periode ná de schoolvakantie. Al snel bleek dit een goede keuze te zijn. In 2001 gingen we met het toernooi naar Eys en hadden we 100 aanmeldingen, bijna het dubbele van  de eerdere toernooien. In de daarop volgende jaren hebben zich altijd 100 of meer teams aangemeld voor onze toernooien.

Het toernooi

De drukst bezette toernooien zijn die met ca. 120 deelnemende teams. Er waren verenigingen, ook uit Noord Limburg die met wel 12 teams naar Zuid Limburg afreisden om deel te nemen. Sterke punten van ons toernooi zijn de goede organisatie, het spelen in tijdsblokken, de ontspannen sfeer en de goede locaties.

Kijkend naar de locaties is ca. 110 deelnemende teams ons streefgetal maar meestal zijn het er meer. Een ander belangrijk onderdeel van het toernooi is de locatie waar we ons toernooi willen organiseren. Dit in combinatie met een eventueel jubilerende vereniging.

Het toernooi organiseren is best een flinke klus. Naast het dagelijks bestuur hebben we een werkgroep waar de zes SHHT verenigingen in vertegenwoordigd zijn. Elke vereniging levert 5-10 vrijwilligers om alles in gereedheid te brengen en een goed toernooi te kunnen draaien.

SHHT

Op 1 juni 2011 zijn de 6 Heuvelland verenigingen opgegaan in een stichting; de SHHT. Een bewuste keuze én heel belangrijk voor de continuïteit van het Heuvelland Toernooi. SHHT staat voor Stichting Heuvelland Handbal Toernooi en wordt gevormd door de handbalverenigingen: MARGRATEN, Adio [Reijmerstok], Esia [Eys], Juliana [Epen], MenG Optimo [Mechelen/Gulpen] en Olympia [Bocholtz].

Naast het jaarlijkse Heuvelland Handbal Toernooi organiseren wij, de SHHT ook jaarlijks een dames recreanten competitie. Op onze site vindt u meer informatie en de contactgegevens.

Procedure

Deelname toernooien

Ieder jaar nemen we met alle teams deel aan het Heuvellandtoernooi.

Deelname aan overige toernooien wordt ieder seizoen afgestemd met de wedstrijdsecretaris. Wil je als trainer/coach deelnemen aan één of meerdere toernooien? Neem dan contact op met de wedstrijdsecretaris. Wij als vereniging zorgen dan voor de aanmelding etc.