Evenementenwerk
Wat houdt het in?

Vanaf 2017 is Handbalvereniging Margraten jaarlijks te vinden op 2 evenementen in Zuid Limburg. Met zoveel mogelijk vrijwilligers gaan we werken op twee gekozen evenementen. Denk aan Pinkpop, Amstel Gold Race, Maastrichts Mooiste en meer! Ook dit zijn belangrijke inkomsten voor onze vereniging.

Het zijn geweldige, intensieve dagen waarop je een evenement achter de schermen mee mag maken. Maar wanneer je als vrijwilliger werkt op één van deze evenementen representeer je ook onze vereniging. Dit nemen we heel serieus!

Pinkpop is het langslopende jaarlijkse popfestival ter wereld. Al sinds 1970 wordt dit feest georganiseerd. Het festival vindt meestal plaats met Pinksteren. Al sinds de eerste editie komen bezoekers van ver voor dit geweldige festival, waarop de beste artiesten optreden.

Op het bekende Limburgse festival dat jaarlijks in Landgraaf plaatsvindt verzorgen onze vrijwilligers verschillende taken achter het buffet. Een lange en drukke dag, maar heerlijk om samen te doen! Vooraf vindt een uitgebreide briefing plaats, zodat je precies weet wat van je wordt verwacht.

De Amstel Gold Race is een Nederlandse eendaagse wielerklassieker voor profrenners, die sinds 1966 jaarlijks wordt verreden in de Limburgse heuvels. De Amstel Gold Race werd opgericht door wielerploegleiders Ton Vissers en Herman Krott.

De Amstel Gold Race maakte sinds 1989 deel uit van de wereldbeker wielrennen, sinds 2005 van de UCI ProTour, sinds 2009 van de UCI World Calendar en vanaf 2011 behoort hij tot de UCI World Tour. Desondanks wordt de wedstrijd nog altijd een trapje lager ingeschat dan bijvoorbeeld Luik-Bastenaken-Luik, Milaan-San Remo of de Ronde van Vlaanderen.

Maastrichts Mooiste is hét hardloopevent van Maastricht! Al ruim 10 jaren lopen ieder jaar weer duizenden runners mee. Met een route door het historische centrum van Maastricht en de prachtige omringende natuur doet het evenement zijn naam eer aan.